Friday, April 15, 2011

KENAPA CEMBURU?

Topik cemburu memang meluas kalu nak bincangkan... cemburu nie ada yang baik dan yang tak baik... yang baiknye kita cemburu dengan kejayaan orang lain dan itu akan menambah semangat kita untuk berjaya gak... tapi kalu cemburu tak baik kita berusaha untuk jatuhkan orang tersebut... memang parah macam tu. Setiap manusia pasti ader perasaan cemburu sebab manusia nie ade hati dan perasaan.. cuma bagaimana kita tangani perasaan cemburu tersebut menentukan baik atau tidak baik... ntah apa2 la merepek nie... hihihihih... cemburu buta... cemburu tanpa usul periksa main redah je.... nie memang penyakit paling teruk rasanya... sampai boleh saling membunuh.

Ubat untuk cemburu nie senang je sebenarnya.... setiap kali ada terbit rasa cemburu cepat2 beristigfar banyak2 moga dijauhkan daripada syaitan yang akan menanam benih2 busuk dalam hati kita.. InsyaAllah Allah SWT pasti akan bantu kita menyucikan hati kita.... sekian sahaja tazkirah hari ini... wasalam.... :)

*ps : penulis selalu mengamalkannya Alhamdulillah selalu mampu menangani perasaan yang tidak baik yang timbul dalam hati.... :)

No comments: